create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!

Jan 27, 2011

"Pedihnya Hati bila Terpaksa..........."



Assalamualaikum, semua..Macam mana hari ini?? Best tak??? Dah makan ker blom.....Eik? tanya org pulak! diri sndiri pon tak makan lagi apalah! haha..xD Hari nk crita ckit tntang "Pedihnya Hati bila Terpaksa......." 








Pedihnya hati ini apabila diri ini terpaksa melangkah keluar dari sekolah Penang Free School untuk pergi ke Malay College Kuala Kangsar kat Perak...."Aku tak sanggup nak meninggalkan sekolah ini (PFS) yang telah catat banyak kenangan suka dan duka sepanjang aku belajar di sini". "Pernah suatu ketika aku terfikir jugak kenapa perlu aku berbuat sebegini rupa iaitu berpindah ke MCKK". "Apa yang bestnyer tentang MCKK, huh...??? "Apa yang istimewanya MCKK, huh.....???? Aku tanya dan disoalkan kepada diriku. Selama ini, aku ingatkan sekolah MCKK adalah sekolah terbaik antara sekolah-sekolah terbaik di Malaysia ini, tetapi tanggapanku silap mentah-mentah dan tidak berasas semata-mata sahaja. Semua sekolah merupakan sekolah yang terbaik dan terbagus serta sama sahaja tetapi 'overall' terletak pada diri pelajar itu sendiri kan!! 


"Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan". Itulah sepotong rangkai kata yang sering terngiang-ngiang dan berlingkar di fikiranku sepanjang perjalananku didunia ini sebagai seorang pelajar. "Tepuk dada, tanya selera". "Ya Allah, pimpinlah dan bimbinglah aku ke jalan yang benar dan lurus semata-mata". "Janganlah Engkau memesongkan diriku ini, ya Allah". SEKARANG!! PADA WAKTU INI!! Aku menangis di hadapan pc komputer. Sungguh sebak diriku dibuatnya. Sungguh terharu dan terkilan rasa diriku. Sampai aku tak mampu untuk "memblogging" buat ketika ini.



























Jom tinjau Malay College Kuala Kangsar and "COMPARED WITH" Penang Free School :




Malay College Kuala Kangsar

Penang Free School





Permandangan di sebalik ciptaan Tuhan (PFS)




Bumbung pintu gerbang (PFS)







Lorong menuju kemajuan dan kemahsyuran (PFS)




Bangunan sekolah yang hanya tinggal sejarah shj (PFS))



Padang Sekolah (MCKK)






Padang sekolah Penang Free School



Asrama Pelajar (MCKK)



Papan tanda (PFS)





Liku-liku menuju ke arah pintu gerbang sekolah (PFS)



Pintu Belakang Sekolah (PFS)



Kolam Ikan di Taman Tema (PFS)







Sekian, wassalam,
Salam Hormat,

FARID HAFIZ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...