create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!

Nov 12, 2010

SOLAT

Solat

Selepas menunaikan solat Jumaat tadi di Masjid Negeri Pulau Pinang, aku berasa sangat bersyukur ke hadrat Ilahi kerana solat tersebut berjalan dengan lancar sekali tanpa sebarang kekacauan dan malapetaka. Aku masih ingat lagi, semasa aku menunaikan solat tersebut, aku terbayang akan keseksaan dan kesengsaraan orang yang seagama dengan aku iai beragama Islam seperti rakyat di Palestine dan rakyat Indonesia. Sebagai contoh, rakyat Palestine tidak habis-habis menderita dan kehidupan mereka terus dihimpit oleh REJIM ZIONIS yang tidak berperikemanusiaan dan tidak berhati perut. Mereka seringkali ditindas dan dihina dengan malah dibunuh dengan KEJAM! oleh orang yang bertopengkan SYAITAN! a.k.a REJIM ZIONIS!. Setiap hari, aku mendengar berita dan melihat video akan keseksaan dan penderitaan rakyat Palestine melalui kawan baik saya. Inilah orang yang bertopengkan SYAITAN! yang dimaksudkan oleh saya (di bawah) =>

jiwa...pemberani

Apabila aku mengenang akan penderitaan rakyat Palestine seringkali aku menitiskan air mata.........


Crying


Baru-baru ni, dunia telah dikejutkan dengan GEMPA BUMI! dan LETUSAN GUNUNG BERAPI! di Kepulauan Indonesia. Kerap kali, media massa melaporkan berita hangat dan sensasi tersebut terutamanya Buletin Tv3. Aku masih ingat lagi akan sebuah liputan yang telah dilakukan oleh salah seorang wartawan Tv3 di Indonesia. Beliau telah menemuramah salah seorang mangsa (mak cik) letusan gunung berapi dan gempa bumi itu. Beliau melafazkan kepada wartawan itu bahawa,"Nak, kami sekeluarga tiada tempat berlindung selain rumah ni, nak. Kalau kami pindah rumah sudah semestinya kami akan merempat di tepi jalan".Wartawan itu pun menitiskan air mata sampai basah pipinya. Alangkah sedihnya penderitaan mak cik tersebut. :( :( :( ...............................

Ya ALLAH! Janganlah Kau memberi ujian yang berat sedemikian rupa. Janganlah Kau menyeksa mereka. Berikanlah semangat dan ketabahan yang tinggi dalam diri setiap umatMu yang sedang diuji oleh Mu. Pimpinlah mereka ke jalan yang benar. Amin. Sekian.


berdo'a


TERIMA KASIH KERANA MEMBACA!...=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...