create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!

May 29, 2010

P.M.R

P.M.R!
P.M.R!
P.M.R!

P.M.R stands for Peperiksaan Menengah Rendah....
itulah maksud sebenar buat khalimah yg keramat ini haha.....~~

knapa mesti wujudnya P.M.R hah.....
aku tak mengerti...???

knapa kita perlu menjalani peperiksaan tersebut padahal kita boleh menjalani peperiksaan yg sama jugak di sekolah saja hah....
aku tak mengerti....

'curious'...........

adakah ini disebabkan oleh kerajaan Malaysia yg selalu mengikutkan piawaian Pendidikan Negara hah..??
tapi aku merasakan bahawa wujudnya P.M.R adalah utk menguji para pelajar tentang kebijaksanaan dan kepandaian mereka dalam menjawab kertas2 yg telah digubal oleh Kementerian Pendidikan, bukan....?? akupon kureng pasti la..haha

tapi......
apakan daya....

sebagai seorang pelajar...
aku hanya mampu berdoa dan belajar bersungguh2 untuk mendapat straight 8 A's dlm P.M.R.....
itulah my main mission right now.!

bukankah itu matlamat sebenar utk para pelajar tingkatan 3 di malaysia kini!
betulkan...., maka itulah jua matlamatku buat masa sekarang....

'No Gain Without Pain'

&

'Never Give Up Whenever You Lose'

itulah kata2 semangat yg seringku lontarkan terhadap diriku sendiri apabila diriku berada dlm kegelapan dan kehilangan........

apa-apapun , INSYALLAH!
Allah akan menolongku dlm setiap peperiksaan yang akanku jalani terutamanya P.M.R
aku juga berharap agar aku dpt membanggakan ibu dan bapaku dengan mendapat straight 8 A's dlm P.M.R...................

INSYALLAH!

Salam sayang dan hormat
F4R1D
~~....:)..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...